شهیـــد محـــــــمد عبـــــــاسی

بسیج مسجد کاظمبیک بابل

شهیـــد محـــــــمد عبـــــــاسی

بسیج مسجد کاظمبیک بابل

شهیـــد محـــــــمد عبـــــــاسی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محـــــــمد عبـــــــاسی از بسیجیان پایگاه علی بن ابیطالب ع مسجد کاظمبیک بابل است که به همت اعضای واحد دانش آموزی این پایگاه پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : یحیی
تاریخ تولد : 1346/03/16
تاریخ شهادت : 1367/03/11- 67/3/4
محل تولد : بابل
گلزار گله محله بابل
نحوه شهادت : اصابت ترکش به کل بدن
محل شهادت : شلمچه

بایگانی

آخرین مطالب

زندگی نامه شهید محمد عباسی

يكشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

اجمالی از زندگینامه شهید محمد عباسی

 

 

شهید محمد عباسی در سال 1346همچون برادرش مهدی در آن خانواده مذهبی متولد شد ورشد یافت. در اوایل انقلاب 11سال داشت و دوش بر دوش مهدی هنگام تظاهرات مردمی در کنار بزرگترها از خانه خارج میشد؛ دستان کوچکش را مشت کرده و شعار ضد طاغوت را سر میدانند و از آنجائیکه والدینشان پیروولی فقیه، امام خمینی و عاشق او بودند لذا مشوقی برای فعالییت های فرزندان پاک خود بودند. محمد از همان زمان دوران جوانی در جلسات مذهبی شرکت میکرد ومجالس دعا و انس با اهل بیت را شدیدا دوست میداشت و چون برای خدای خود خالص شده بود لذا پروردگار عالم ایشان را هدایت مینمود تا لایق جمال حق گردد. ایشان دوستان پاک و مجاهد خود را زود پیدا کرده و هرگز از آنها جدا نمیشد گویی با هم پیمان بسته بودند تاهمه با هم در راه خدا جهاد نمایند  تا وقتی که لایق درجه رفیع شهادت گردند . شهید محمد عباسی دوران دبستان را در مدرسه ی بدر و دوران ، راهنمایی را در مدرسه ی 15 بهمن سابق و دوران متوسطه را در رشته ی علوم تجربی در دبیرستان آیت ا... طالقانی با موفقیت سپری نمود و او نیز هم چون برادرش  میدان رزم را با سنگر مدرسه پیوند داد و در هنگام نیاز به جبهه میرفت و بعد از برگشت از جبهه درس های عقب مانده را میخواند ودر امتحانات شرکت می نمود و با توکل بر خدا و سعی و کوشش موفق میشد . محمد اولین بار در سن 15 سالگی داوطلب آموزش اعزام به جبهه شد و از آنجا که مسئولین مربوطه به علت سن کم اجازه رفتن به او را نمیدادند و از اعزلم او خود داری مینمودند لذا ایشان با اصرار فراوان و پیگیری زیاد راهی گذراندن آموزش نظامی و اعزام به جبهه شد. آموزش نظامی را در پادگان المهدی چالوس و اولین اعزام را در کوههای پر از مسائل کردستان پشت سر گذاشت. ابتدا در یکی از عملیات های غرب در سرکوبی ضدانقلاب کردستان شرکت نمود و در اعزام های بعدی در جنوب در عملیات های مختلف از جمله عملیات محرم به همراه برادرش مهدی در میدان های رزم شد. در بیشتر مدت خدمت در جبهه مسئولیت آرپی جی زن را بر عهده گرفته بود.

 

 

در عملیات صاحب الزمان(عج) از ناحیه بالای ریه زخمی شد و مدتها در بیمارستانهای مختلف تحت مداوا و عمل جراحی قرار گرفت و به لطف خداوند برای شرکت مجدد در میدان های مبارزه آماذگی یافت. همچنین بار دیگر در عملیات های مختلف شرکت نمود و در عملیات کربلای چهار از ناحیه بازوی دست راست زخمی شد و در هر دوبار زخمی شد. برادران رزمنده وفادار ایشان را به پشت خط درگیری انتقال دادند تا بعد از مداوا برای جنگ مفید واقع شود و تعدادی از آن برادران وفادار و ایثارگر بعداز انتقال او به پشت خط شهید شدند. محمد را هیچگاه خستگی نمیرسید و تسلیم جسم نمیشد و زخمی شدن و گرفتاریهای دیگر که از جهاد و فعالییت در راه خدا به او میرسید او را به معشوقش نزدیکتر مینمود.

 

 

فعالییت های دیگر این فرزند امام در انجمن اسلامی مسجد کاظمبیک بابل، پایگاه مقاومت بسیج علی ابن ابیطالب بوده که مسئولیت تبلیغات را به عهده داشت.

 

 

در تمام مراحل این فعالییت ها و مبارزات والدین او مقاوم، استوار گوش به فرمان امام امت نائب امام زمان(عج) به فداکاریها برای مکتب حسین(ع) ادامه میدادند و امید به رحمت خداوند داشته و دارند،درحالیکه قبل از محمد، دائی او شهید حمید رسولی وبرادرش شهید مفقودالاثر مهدی عباسی راتقدیم انقلاب نموده اند.

 

 

گوشه ای از خصوصیات شهید محمد عباسی:

 

 

 

شهید محمد عباسی فردی صبور و مقاوم بود و خلقی مهربان داشت و روحیه ای عرفانی و با اشعار مأنوس بود. همچون برادرش مهدی عاشق و بیقرار بود و منتظر ملاقات پروردگار و شهادت بود که هر دو برادر در وصیتنامه آوردند که الهی هب لی کمال   انقطاع علیک، محمد هرگز به لذت های دنیا توجه نمیکرد و فقط و فقط در فکر جلب رضای پروردگار عالم و اهل بیت عصمت و طهارت بود، به ائمه اطهار(ع) علاقه داشت، خصوصا به اباعبدالله الحسین(ع) و فاطمه زهرا(س). او هرگز دلبستگی به دنیا نشان نمیداد و خوشی های دنیا هرگز در او تأثیر نداشته و راه امام را رها نمیساخت و این نشانه آن بود که به آیه(وعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا) عمل نموده و هرگز از آن دور نمیشد. سعی میکرد به پدرومادر احترام فراوان بگذارد و این آیه شریفه قرآن که می فرماید(وبالوالدین احسانا) را رعایت مینمود. شهید محمد عباسی در مقابله با عملیات دشمن(در منطقه شلمچه) در تاریخ4/3/1367 انجام شد به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آن معشوق و معبودی که سالها منتظر آن بود، وصل شد.   

 

 

۹۴/۰۴/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی